Vi söker på uppdrag från kund en löneadministratör till ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Uppdraget sträcker sig cirka 6 månader och det finns möjlighet för överrekrytering om intressant. Företaget sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Om rollen
Du kommer vara delaktig i hela löneprocessen från ax till limpa. Detta innebär bl.a att:

- Bistå i arbetet med registrering i Hogia Lön Plus

- Registrering av lönepåverkande transaktioner från bolaget förmånsportal (Benify) samt filhantering till och från systemet.

- Månatliga avstämningar, kontroller och övriga administrativa arbetsuppgifter.

Du kommer även att stötta anställda och ledare i löneprocessen och utöver detta kommer du att stötta HR-avdelningen med att upprätthålla och uppdatera information knutet till olika system, som exempelvis HR system och frånvarohanteringssystem.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, flexibel och har god samarbetsförmåga samt kommer från liknande roll.
Vi ser gärna att du har:

- Arbetslivserfarenhet av löneprocesser (ca: 5år)

- Erfarenhet av att arbeta i lönesystem såsom Hogia, Visma eller Agda

- Erfarenhet av HR-system

- Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift

Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!
Har du frågor kring uppdraget är du vamt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Pontus Palmborg, [email protected]

Detta är en jobbannons med titeln "Interim Löneadministratör" hos företaget Newr AB och publicerades på workey.se den 17 januari 2024 klockan 11:56.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey