Är du ekonomiassistent och vill arbeta i ett bolag som befinner sig i en expansiv fas? Drivs du av att det händer mycket och gillar du att arbeta i en föränderlig miljö? Då är du den vi söker!

Som Ekonomiassistent på Werksta arbetar du med kund- och leverantörsreskontra för våra verkstäder i Sverige och Norge. Du är även en del i att utveckla befintliga rutiner och effektivisera processer.

Detta söker vi

Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Vidare bör du drivas av att arbeta med automatisering och effektivisering av stora flöden. Vi söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa på Nordens ledande skadeverkstadskedja. Erfarenhet av Visma.net och Rillion Prime (före detta Palette Arena) är meriterande men inte ett krav.

Som person är du flexibel och öppen för förändringar då Werksta är ett företag som växer snabbt. Du är prestigelös och kan hoppa in och hjälpa till där det behövs. Vidare är du ordningsam och strukturerad.

Dina arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Påminnelser och inkasso kunder

- Kreditbedömning av nya kunder

- Leverantörsbetalningar

- Leverantörsreskontra, verifiering-, kontering- och utskick av fakturor i attestflödet

- Uppföljningar kopplat till leverantörsfakturor

- Hantering av inkommande e-mail till ekonomiavdelningen

- Posthantering

-

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på Werkstas huvudkontor i Danderyd. I april flyttar vi till nya lokaler i Danderyd med närhet till både tunnelbanan, roslagsbanan och bussar. Möjlighet till att delvis arbeta hemifrån finns.

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent till Werksta" hos företaget Werksta Sweden AB och publicerades på workey.se den 16 januari 2024 klockan 11:52.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey