Vi söker nu en engagerad och målmedveten Account Manager till Region Syd som vill vara med på vår resa mot att erbjuda de bästa betal- och finansieringslösningarna. Har du ett starkt affärsfokus, gör det där lilla extra och har en inneboende nyfikenhet? Brinner du för att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer? Då kan den här rollen vara något för dig!

Om rollen

I rollen som Account Manager inom vårt affärsområde Payments kommer du att ha ansvar för försäljningen i Region Syd. Huvudfokus kommer ligga på att prospektera och ta in nya kunder men även att utveckla våra befintliga kundrelationer. De bolag du arbetar mot har högt driv och framåtanda, och vi strävar alltid efter att vara en närvarande partner vad gäller arbetet att vidareutveckla våra produkter för att maximera kundens nytta av våra finansiella tjänster. I arbetet ingår därför att du är proaktiv i din roll, och fysiska kundmöten är en stor del av din vardag. Du har i rollen som Account Manager hos oss stort eget ansvar för att planera och strukturera ditt arbete och rollen är mycket självständig, med det finns alltid stöd att hämta från din chef och kollegor.

Eftersom rollen innefattar resor i Region Syd ser vi att du som visar intresse för tjänsten gärna utgår från Södra delen av Sverige.

Vem är du?

Vi tror att du som söker har en stor nyfikenhet, är lyhörd för att förstå kundernas sida och som drivs av att nå dina mål. Du är skicklig på att ta in och omvandla information på ett sätt som skapar mervärde, hela tiden med affären i fokus, där din lösningsfokuserade inställning bidrar till att du ser möjligheter där andra ser problem. En god förmåga att anpassa dig efter situationen och bemöta olika personer på rätt sätt för dem är en viktig del i den här rollen. Då du dagligen har många kontaktytor, både internt och externt, tror vi du är utåtriktad och har en lättsam inställning till olika möten där du på ett professionellt och naturligt sätt kommunicerar med såväl dina kunder som kollegor. Vidare har du god förmåga att strukturera och prioritera din tid och ditt arbete väl, då du i rollen kommer kunna få stor frihet under ansvar.

Erfarenhet och kvalifikationer:

- God förståelse för eller vilja att sätta dig in i vår affär

- Med fördel erfarenhet från en kundorienterad/säljande roll

- Utbildning från IHM eller liknande inom försäljning är meriterande

- Meriterande med erfarenhet av CRM-system

- Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

- B-körkort

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Account Manager med Regionsansvar till Svea Bank" hos företaget Svea Bank AB och publicerades på workey.se den 4 januari 2024 klockan 11:30.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey