Om tjänsten
Om Fibio

Fibio är ett framväxande företag i en spännande tillväxtfas.

Nu flyttar vi vår verksamhet till Malmö och är därför på jakt efter vår nästa Customer Service Manager.

Som Customer Service Manager kommer du att spela en central roll i att ta företaget till nästa nivå och stärka vår position på marknaden. Fibio är en virtuell mobiloperatör med en tydlig miljöprofil. Genom strategiska partnerskap med snabbväxande företag som fokuserar på cirkulära modeller och en hållbar framtid, tar Fibio aktivt ställning och skapar en grön operatörsidentitet. Genom att ansluta dig till Fibio blir du en del av ett företag som drivs av visionen om en mer hållbar värld.

Om rollen

Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att bygga upp och leda hela kundcenterteamet från grunden. Tillsammans med HR-ansvarig kommer du att rekrytera, utveckla och motivera en grupp engagerade medarbetare. Din roll innebär att skapa en positiv arbetskultur där varje individ trivs och har möjlighet att växa och nå sin fulla potential. Du kommer att få frihet att påverka och forma företagets framtid genom att skapa en miljö där innovation och utveckling blomstrar.

Fibio sätter kundens behov i fokus och prioriterar en mjuk och professionell approach. Som Customer Service Manager ansvarar du för att utveckla rutiner och system som säkerställer att kunderna får bästa möjliga support. Ditt arbete sträcker sig bortom skrivbordet då du aktivt coachar och stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Du blir också en viktig resurs i hanteringen av kundärenden och är den som tar luren när situationen kräver det. Fibio tror på närvaro och personlig utveckling och du blir nyckelpersonen som främjar detta inom ditt team. På Fibio råder en stark och positiv företagskultur där samarbete och trivsel är avgörande. Vi är övertygade om att genom att ha roligt tillsammans och trivas på jobbet når våra medarbetare sina högt uppsatta mål. Som Customer Service Manager blir du en viktig del av detta kulturbyggande och spelar en central roll i att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Tjänsten utgår från Malmö, men du kommer under onboardingen att utgå från Helsingborg under cirka 6 veckor.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Bygga upp och leda kundcenterteamet

- Rekrytera, utveckla och motivera engagerade medarbetare tillsammans med HR-ansvarige

- Skapa en positiv arbetskultur där varje individ kan trivas och utvecklas

- Utveckla rutiner och system för att säkerställa bästa möjliga kundsupport

- Aktivt coacha och stötta medarbetare i deras utveckling och förbättring

- Delta i att forma företagets framtid genom att påverka och utveckla arbetsmiljön

Vi söker dig som

- Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område, exempelvis inom callcenter, kundtjänst eller inom försäljning

- Erfarenhet / kunskap av ledarskap

- Talar och skriver obehindrat på Svenska

- Talar och skriver obehindrat på Engelska

Det är meriterande om du har

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med ledarskap, exempelvis som Team manager

- Relevant eftergymnasial utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

Detta är en jobbannons med titeln "Customer Service Manager till Fibio" hos företaget Fibio Nordic AB och publicerades på workey.se den 29 december 2023 klockan 16:09.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey