Vårt team inom WSP utvecklar produkter som möter behovet inom modern fastighetsförvaltning. Vi ser en allt mer digitaliserad värld med höga krav på flexibilitet, komplexa lösningar samt sammanlänkade tjänster och funktioner.

Just nu har vi många spännande projekt på gång och hos oss får du en ansvarsfull och utvecklande roll i ett expansivt företag. I Umeå finns vi i nya lokaler längs med älven med en utsikt som slår det mesta.

Vi söker efter vår nästa kollega till våran support i Umeå, som vill vara med och utveckla vår supportfunktion för våra digitala produkter på WSP och Property Solutions!

Om tjänsten

Customer Support har en viktig roll inom företaget och är kontaktytan för befintliga och potentiella kunder, samt hantering av beställningar och kundfrågor.

Customer Support är vårt ansikte och röst ut mot våra kunder, som tar reda på deras behov, svarar på frågor, hjälper kunderna med frågeställningar de har om våra digitala verktyg och mycket annat.

I rollen som Customer Support behöver du ha kunskap och / eller erfarenhet från att ha arbetat i en support organisation, hur digitala verktyg fungerar, samt en välutvecklad förmåga att skapa dialog med kunder och internt.

Yrket innefattar bland annat support, problemlösning, att bygga relationer med nya och befintliga kunder, göra behovsanalys och merförsäljning.

Customer Support är en brygga mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam och arbetar i när samarbete med våra kundansvariga verksamhetskonsulter.

Din profil - vem är du?
För att lyckas väl i rollen söker vi dig som har erfarenhet inom service och support eller har erfarenhet av liknade arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du har kompetens inom fastighetsförvaltning och att du har god datorvana. Har du dessutom kunskaper i hur systemstöd eller ärendehanteringssystem för fastighetsdrift implementeras är detta mycket meriterande.

Vidare är det ett krav att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, dels då de handlingar vi levererar är på svenska men också då WSP är en global organisation där engelska förekommer.

Du som söker är sannolikt en utåtriktad person som arbetar lika bra i grupp som självständigt. Att arbeta strukturerat och med fokus på innovation samt effektiviseringar av processer är något du bör trivas med för att passa väl i rollen. Fler egenskaper som vi värdesätter är flexibilitet, engagemang och affärsmässighet.

Kontakt
Andreas Lahham WSP Department Manager, Stockholm 010-722 92 35

Sista ansökningsdag
Urval sker löpande men vi vill senast få in din ansökan senast 2024-01-31.

Välkommen med din ansökan!

Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes.

WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag.

WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 48 700 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 100.
wsp.com

Följ oss gärna på WSP Sverige (https://www.linkedin.com/company/wsp-sverige/) (LinkedIn), WSP Sverige (https://www.facebook.com/wspsverige/) (Facebook), eller @lifeatwspsverige (https://www.instagram.com/lifeatwspsverige/) (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

Detta är en jobbannons med titeln "Customer support Digital Solutions" hos företaget Wsp Sverige AB och publicerades på workey.se den 20 december 2023 klockan 10:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey