Vill du arbeta inom treasury i en dynamisk miljö där du får samarbeta med intressenter globalt? Är du mixen av en social och analytisk person som omfamnar utmaningar i en snabbt föränderlig miljö?

Till en global ledande koncern verksam inom hygien & hälsa erbjuder vi möjligheten till en bred och spännande roll inom treasury där du ges möjlighet till utveckling.

Vi söker efter en motiverad, nyfiken och engagerad Treasury specialist till bolagets Group treasury. Group treasury - den centrala finansavdelningen med det globala ansvaret att samordna koncernens finansiella aktiviteter.

Som Treasury specialist blir du en del av Group treasury's backofficeteam, ett team som ansvarar för olika uppgifter relaterade till likviditet, betalningar, operativ kassahantering, netting, internbank och olika projekt. Group treasury ansvarar för lång- och kortsiktig finansiering av koncernen, relationer med kreditmarknaderna, hantering av valuta-, ränte- och energirisker, kassahantering, pensionsfondförvaltning och andra finansiella frågor. Du blir en del av en internationell affärsmiljö med många kontakter över olika funktioner, enheter och länder. Bolaget sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Som Treasury specialist kommer du att arbeta med många olika uppgifter som ger dig en möjlighet att utveckla en bred erfarenhet inom området. Ditt arbete löper över alla avdelningar inom Group treasury och du lär dig att förstå sambanden mellan alla transaktioner och system. Du är den person inom avdelningen med det största intresset för IT-system och för att utveckla dessa. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Treasury manager backoffice.

I dina arbetsuppgifter ingår att hantera masterdata i Treasury-systemet och SAP S/4HANA. Du för dialog med externa och interna finansiella motparter. Din input om nödvändiga förändringar för att effektivisera det dagliga arbetet och därmed bygga bort eventuella operativa risker är efterfrågad. Du blir involverad i ad hoc projekt inom Treasury och du är back-upp för dina kollegor på backoffice vad gäller dagliga operativa arbetsuppgifter såsom kassahantering, månatlig netting mm.

Kompetenskrav & erfarenhet

För att lyckas i rollen har du starka analytiska färdigheter med sinne för detaljer. Då du kommer att arbeta både i team och självständigt tror vi att du är självgående men även en bra teamplayer. Du är organiserad och har förmågan att hantera flera parallella uppgifter, du prioriterar effektivt vid behov. Du trivs i en internationell miljö med intressenter på olika nivåer, både internt och externt. Det är positivt om du tidigare har arbetat i SAP.

Universitetsexamen inom ekonomi, finans, företagsekonomi eller motsvarande.

3-5 års relevant arbetslivserfarenhet, från treasury, bank eller konsultföretag.

Erfarenhet av power BI, VBA, SQL eller motsvarande

Svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan & kontakt

I denna rekrytering samarbetar bolaget med Capega och rekryteringskonsult Åsa Ollert. Ansök gärna via länken så snart som möjligt då vi löpande går igenom urvalet.
Sista ansökningsdag är den 25e januari.

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på http://www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på http://www.capega.se (http://www.capega.se/)

Detta är en jobbannons med titeln "Treasury specialist med systemintresse" hos företaget Capega AB och publicerades på workey.se den 18 december 2023 klockan 08:41.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey