Till Carnegie Fonder rekryterar Capega en client specialist till teamet business support. Du kommer ha en bred och omväxlande roll i ett välrenommerat bolag med hög tillväxt. Du kommer in på en internationell och bred arena där du får möjlighet att nyttja dina kunskaper inom fondbranschen för att ge en gedigen service till fondbolagets kunder.

Om Carnegie
Carnegie fonder grundades 1988 och har ett förvaltat kapital på 90 miljarder kronor vilket gör oss till en av landets största fristående fondförvaltare. Alla våra fonder är aktivt förvaltade och skapar ekonomisk trygghet åt privatpersoner, pensionssparare, institutioner och företag.

Hos Carnegie Fonder hittar du kompetenta och professionella medarbetare i en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du ges stort förtroende att genomföra dina åtaganden.

Carnegie Fonder sitter i trevliga lokaler i Stockholm City.

Arbetsbeskrivning

Vår business support är ett operations-team med bred kompetens där varje medarbetare tar stort ansvar inom ett brett segment av uppgifter - vilket vi även ser att du kommer göra.

Rollen innebär ett stort ansvar då du som client specialist företräder fondbolaget i samtal med våra kunder. Du hjälper dagligen kunderna att administrera sitt sparande och agera bollplank i generella frågor som rör sparande. Det är av stor vikt att du tar ägarskap för att leverera en kundupplevelse utöver det vanliga.

Dina arbetsuppgifter i korthet:

- Besvara frågor kring sparande och våra fonder från såväl befintliga som potentiella nya kunder

- Ansvara för bolagets kundkontakter via telefon, mail, webb och brev

- Hantering och administration av inkommande kundärenden

- Upprätthålla fondandelsägarregistret

- Kontoavstämningar

- Hantering av fondordrar och notor till fondandelsägare

- Delta i projektarbete för att utveckla vår verksamhet

- Kontroll av penningtvätt (AML) och kundkännedom (KYC)

- Konto- och likviditetshantering

Kompetenskrav & erfarenhet

- Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet

- Administrativ erfarenhet inom fondadministration eller banktjänster

- Har tidigare erfarenhet av kundservice med kundkontakt via telefon och mail på både svenska och engelska

- Digital kompetens och erfarenhet i Excel, fond-och kundadministrativa system

Då våra åtaganden och bolaget växer är det ofta är ett högt tempo där du kommer att få ta mycket ansvar. Vi sätter därför ett stort värde gällande din samarbets- och serviceförmåga. Som person är du är noggrann och ansvarstagande och kan se till både helheten och detaljerna. Du är prestigelös, ödmjuk, professionell och serviceinriktad. Rollen är bred och du kommer att hantera många olika arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Som person är det därför viktigt att du gillar administrativt arbete och trivs i den dagliga fondadministrationen.

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på http://www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på http://www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ansökan & kontakt

I denna rekrytering samarbetar Carnegie Fonder med Capega och rekryteringskonsult Magnus Holmqvist. Ansök gärna via länken så snart som möjligt då vi löpande går igenom urvalet. Sista ansökningsdag är den 20e januari.

Detta är en jobbannons med titeln "Client specialist inom business support till Carnegie Fonder" hos företaget Capega AB och publicerades på workey.se den 14 december 2023 klockan 09:21.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey