Supplier Quality Assurance Engineer

Dina huvudsakliga ansvarsområden

Som Supplier Quality Assurance Engineer kommer du att arbeta med att säkerställa att våra leverantörer uppfyller höga kvalitetsstandarder. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

- Koordinera och driva aktiviteter för att snabbt och effektivt hantera avvikelserapporter från leverantörer.

- Arbeta tillsammans med leverantörerna för att säkerställa att de genomför korrekta grundorsaksanalyser och implementerar åtgärder för att förhindra återkommande problem.

- Analysera statistik kopplat till kvalitetsbrister för att verifiera åtgärder och identifiera eventuella återkommande problem.

- Förbereda underlag och statistik inför möten som Supplier Performance Review och leverantörsmöten.

- Bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla processer och driva leverantörsutveckling.

En viktig del av ditt arbete kommer att vara att samarbeta med andra avdelningar och interna kunder för att säkerställa att du har rätt förutsättningar för att utföra ditt arbete och för att uppnå hög kundnöjdhet.

Eftersom våra leverantörer är en viktig del av vår verksamhet kommer du att vara en central koordinator mellan företaget och leverantörerna. Det innebär att du ansvarar för att driva och dokumentera avvikelsehanteringens olika faser, inklusive registrering, analys, åtgärd, implementering och övervakning. Du kommer också att säkerställa att korrekta kostnadsunderlag finns för eventuella ekonomiska krav mot leverantörer.

Vi söker dig som är driven och ständigt strävar efter att förbättra både verksamheten och dig själv. Du är strukturerad och analytisk, och trivs när du kan skapa ordning och reda och uppnå uppsatta mål.

Det är viktigt att du har förståelse för hur olika funktioner inom ett företag samarbetar och har förmåga att förbättra samarbetet mellan dem. Du bör också vara passionerad för kvalitet.

Du tycker om att träffa och kommunicera med människor både internt och externt. Du är positiv, utåtriktad och skapar relationer lätt.

Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller relaterade områden.

Eftersom du kommer att ha internationella kontakter med leverantörer och interna kontakter inom företaget är det viktigt att du kan kommunicera tydligt både på svenska och engelska. Du bör också ha god pedagogisk kommunikationsförmåga.

OM JOB&TALENT

Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Detta är en jobbannons med titeln "Koordinator till stort företag i Finspång" hos företaget Jobandtalent People Sweden AB och publicerades på workey.se den 12 december 2023 klockan 11:52.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey