• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Om Däckia

Däckia är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. Däckias kärnvärden står för hög service, kunskap och säkerhet.

I kedjan ingår 63 Däckiaverkstäder och 50 samarbetspartners över hela landet. Däckia ägs sedan 2012 av Pirelli. Under 2019 omsatte bolaget 730 miljoner kronor och sysselsätter idag mer än 300 personer. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.

Däckia söker nu en driven medarbetare till vår kundserviceavdelning. Är du administrativt lagd och serviceinriktad, med ett stort intresse för däck- och bilbranschen samt vill vara med och utveckla våra arbetssätt, då har du hittat rätt.

Om tjänsten

Rollen innebär att operativt delta i det dagliga arbetet samt vara med och utveckla arbetssätt och processer för att förbättra servicen till Däckias kunder och verkstäder.

Du arbetar som en del av gruppen med arbetsuppgifter såsom:

  • Kundsupport & ärendehantering via mail och samtal
  • Orderhantering
  • Administrera avtal
  • Systemsupport/underhåll
  • Övriga ad-hoc-uppgifter
  • Rapportering till avdelningschef

Vi söker dig som har god ekonomisk förståelse och är antingen gymnasieekonom eller har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, helst från bil-, lastbils-, däck- eller verkstadsindustrin eller från kundservice på ett åkeri eller billeasingföretag.

Vidare ser vi gärna att du har avancerade kunskaper i excel, god förståelse för olika affärssystem och är dator- och softwaremogen. Du är noggrann, stresstålig och en riktig lagspelare som inte tvekar att ställa upp för gruppen när det behövs. Du utmanas av att utveckla och förbättra kundrelationer.

För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du som person är driven, positiv, ordningsam, strukturerad och serviceinriktad. Du är dessutom prestigelös och initiativtagande. Dina ledord är service och kvalitet och du har förmåga att arbeta flexibelt.

Du är trygg i både tal och skrift på svenska och engelska.

Vi erbjuder:

  • Intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter
  • Ett utvecklande och självständigt arbete i ett stabilt, trivsamt och framgångsrikt företag
  • Möjlighet att påverka utveckling av arbetssätt och Däckias erbjudande mot kund
  • Spännande kollegor

Vid frågor kontakta kundservicechef, Rasmus Starck, [email protected]

Tjänsten är på heltid, med start omgående, och placerad på vårt nya kontor i Kista Science Tower.

Välkommen med din ansökan till: [email protected] ASAP då tjänsten tillsätts inom kort och urval sker löpande.




Detta är en jobbannons med titeln "Däckia söker driven Kundservicemedarbetare med bilintresse" hos företaget Däckia AB och publicerades på workey.se den 20 januari 2021 klockan 14:31.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected].

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey