• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Välkommen till SHIS
SHIS är ett bostadsföretag; en stiftelse inom Stockholms stad med ett bostadssocialt uppdrag.

Främst som utförare åt socialtjänsten tillhandahåller vi bostäder och bostadssocialt stöd för personer som av skilda skäl har svårigheter att få bostad på den reguljära bostadsmarknaden. Vi är också en viktig aktör i stadens mottagande av nyanlända flyktingar. Vi har för närvarande ca 230 anställda och ett 40-tal fastigheter med ca 4 000 lägenheter.

Nu söker vi en engagerad medarbetare med passion för lön. Som löneadministratör hos oss kommer du få stor inblick och delaktighet i det övergripande personalarbetet och kommer ha en bidragande roll i att stötta chefer och medarbetare.

Ditt uppdrag
HR-avdelningen består idag av 3 medarbetare och står inför en period av utveckling och förändring där du i din roll kommer att bidra till förbättring och stöd i det generella lönearbetet. För att trivas i denna roll tror vi att man drivs av att initiera och driva förbättringsarbete.

Du är verksamhetens lönespecialist och kommer självständigt ansvara för löneadministrationen gällande SHIS:s samtliga anställda. I din roll kommer du att arbeta operativt med löneadministration, pensionsadministration, statistik, intyg och arbetsgivarintyg m.m. Du kommer också att arbeta strategiskt, utveckla och digitalisera processer. Vi står inför ett systembyte där du blir vår ansvariga projektledare med förstudier, utredning av leverantörer och implementering.

Du har nära kontakt med verksamheten, det vill säga att ha en konsultativ roll och ge kvalificerat stöd till chefer och andra användare i både system- och lönefrågor. Vid behov ingår att genomföra internutbildningar för olika målgrupper inom SHIS.

Då vi är ett litet team innebär rollen övriga uppgifter som t ex om onboarding, hälsofrämjande arbete, introduktion, mindre utredningar och projekt.

Din bakgrund
Vi söker dig som trivs med att ta eget ansvar för ditt arbete, är noggrann och arbetar mål- och resultatinriktat. Du är en god kommunikatör och kan på ett pedagogiskt sätt ge information, både muntligt och skriftligt. Du gillar att arbeta självständigt men även tillsammans med andra. Du har en god förmåga till att hantera flera uppgifter parallellt men har samtidigt ett öga för detaljer, du behåller ditt lugn och din struktur även i ett högre tempo.

Vi söker dig med:

- eftergymnasial utbildning inom löneadministration
- några års erfarenhet av lönearbete
- goda kunskaper om lagar och kollektivavtal och dess regelverk kopplat till lön och ersättningar
- mycket god systemvana

Meriterande med erfarenhet av:

- arbete inom kommunal sektor.
- erfarenhet av förändringsarbete/systembyte
- erfarenhet av systemet Flex
- grundläggande kunskaper i redovisning

Hos oss finns möjlighet att utvecklas i rollen som löneadministratör, du jobbar i ett sammansvetsat team och med många motiverade kollegor och kontakter inom såväl vår egen organisation som inom Stockholms stad.

Mer information om SHIS finner du på http://www.shis.se

Tjänsten är på 100 %, det är en tillsvidareanställning men vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Detta är en jobbannons med titeln "Löneadministratör till brett ansvarsområde" hos företaget Stiftelsen Hotellhem i Stockholm och publicerades på workey.se den 20 januari 2021 klockan 10:03.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey