• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster på enheten för redovisning. Avdelningen har ca 115 medarbetare fördelade på tio enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.

På den aktuella enheten för redovisning i Östersund arbetar 13 medarbetare idag. En enhet där samarbete är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Nu söker vi en ekonomihandläggare för att stärka vårt team inom kundfakturering.

Vi söker nu dig som vill jobba med ekonomi på en spännande och utvecklande arbetsplats där vi på enheten hanterar redovisning och kundreskontra för flera statliga myndigheter som ger möjlighet till ett varierande jobb. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår löpande redovisning, kundfakturering, anläggningsredovisning, tid och projektredovisning samt avstämningar för våra kundmyndigheter.
Du kommer ha kontakt med våra kunder och även en del externa parter såsom banker. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Erfarenhet från arbete med ekonomi och arbete i ekonomisystem

Vidare ska du följande förmågor:
• Vara noggrann i arbetet
• Ge god service
• Ha god kommunikationsförmåga
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Vara engagerad och bidra i förbättringsarbetet
• Vara bekväm att arbeta i flera system
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter 

Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• Erfarenhet av Agresso

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 1 februari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att hålla intervjuer v.6. 

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomihandläggare inom redovisning till Östersund" hos företaget Statens Servicecenter och publicerades på workey.se den 20 januari 2021 klockan 09:58.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey