• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Det finns 25 A-kassor i Sverige. Sveriges A-kassor är deras gemensamma service- och intresseorganisation. Det betyder att vi hjälper A-kassorna med bland annat IT-utveckling, utbildning och opinionsbildning. Syftet är att A-kassorna ska kunna administrera arbetslöshetsförsäkringen på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. De flesta inom Sveriges A-kassor arbetar med att utveckla och förvalta IT-systemen som A-kassorna och deras medlemmar använder för att administrera sina ärenden. Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare.

Nu söker vi en erfaren Administratör för ett vikariat i 1 år.

Som Administratör inom avdelningen verksamhetsstöd har du ett viktigt uppdrag med många kontaktytor då du kommer att samordna möten mellan kansliet och A-kassor såväl som interna möten.  Du har varierande arbetsuppgifter och har goda möjligheter att påverka ditt arbete.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bl a:

  • Att förbereda, administrera och dokumentera möten
  • Att skriva protokoll och minnesanteckningar
  • Att boka in möten, ta in anmälningar och skicka påminnelser
  • Att uppdatera förteckningar
  • Att lägga ut information på intranät och extranät
  • Att agera sekreterare i olika mötesforum
  • Att sköta diarieföring och viss avtalshantering
  • Att vid behov vara backup för vår växel och reception

Är du den vi söker?
  • Genomförd gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av administrativa uppgifter och stor erfarenhet av att föra protokoll/minnesanteckningar
  • Serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull, noggrann och driven
  • Du är också en lugn och organiserad person
  • Mycket goda kunskaper i Svenska såväl i språk som skrift
  • Van att ta ansvar för ditt eget arbete och arbeta mot gemensamma mål

Meriterande
  • Tidigare arbete i MS Sharepoint är starkt meriterande
  • Viss teknisk förståelse
  • God datavana
  • Tidigare erfarenhet inom liknande organisation/myndighet eller som advokatsekreterare

Övrig information

Tjänsten är ett mammavikariat med start i mitten av mars och minst 12 månader, med eventuell förlängning. Sveriges A-kassor ligger centralt beläget intill Skanstulls tunnelbanestation. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 12 februari så skicka in din ansökan redan nu.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] 

Varmt välkommen med din ansökan!

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringstrategi.

Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

 

Detta är en jobbannons med titeln "Erfaren Administratör till Sveriges A-kassor" hos företaget Barona Professionals AB och publicerades på workey.se den 20 januari 2021 klockan 08:20.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey