• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.

Arbetsplatsen 
Lönesektionen är en del av Ludvika kommuns personalenhet. Vi är sju anställda som jobbar med löne- och systemadministration samt pensions- och försäkringsfrågor. Nu söker vi dig med en positiv grundsyn som vill vara en del av vårt trivsamma och stabila team. I teamet hjälps vi åt och stöttar varandra. Lön berör alla anställda och därför är vårt jobb viktigt. 

Arbetsuppgifter 

Du är en del av ett team där din roll är att tillsammans med systemadministratörerna stötta och utbilda lönesektionens medarbetare och Heromakontakter i arbetsmetoder/personalsystemsfunktioner. I de mer komplicerade löneärenden som uppkommer är du enhetens expert och är behjälplig med att utreda och lösa dem. Du har ett nära samarbete med systemadministratörerna gällande systemfrågor och systemutvecklingar. Du kommer att vara ansvarig för inlämning av statistik till Statistiska Centralbyrån och andra aktörer/offentliga förfrågningar. I det ingår att underhålla och säkerställa personalsystemets personalstatistikmodul samt kontrollera att färdiga rapporter håller efterfrågad kvalitet. Löneadministrativt arbete ingår i tjänsten vilket bl.a innebär att du arbetar med att registrera inkommet löneunderlag, besvara förfrågningar från myndigheter, hantera och besvara ärenden som inkommer under telefontid samt via vårt ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer

Utbildad lönespecialist.
Alternativ eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren kan pröva likvärdigt.

Du ska ha minst tre års erfarenhet av löne- och personalsystemsadministration, gärna inom offentlig sektor.

Du ska vara insatt i ekonomi- och personalfrågor inom lön.
Du ska ha fördjupade kunskaper inom personalsystemsadministration.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska trivas och lyckas så planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker.

Du är en kunskapsresurs för andra och underhåller din specialistkunskap.

Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Anställningsform 

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid 40 tim/v
Arbetstid: Dagtid. Vi tillämpar lokalt flextidsavtal
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1 
Upplysningar

Lönechef Madelen Grundström, tel 0240-861 22
Arbetstagarorganisation Vision, tel 0240- 86 000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 25 januari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Detta är en jobbannons med titeln "Lönespecialist" hos företaget Ludvika kommun och publicerades på workey.se den 20 januari 2021 klockan 07:54.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey