Vill du vara med och utveckla positionen på den svenska marknaden för Nordens största non-food grossist? Brinner du för att utveckla affärer inom retail/DVH/lågpriskedjor och önskar ett större kundansvar med möjlighet att skapa sortiment tillsammans med kunden? Letar du efter nya utmaningar där personlig utveckling och framgång skapas i nära samarbete med kompetenta och engagerade kollegor i en dynamisk och informell arbetsmiljö? Då kan du bli vår nya Key Account Manager för kategorin Home and kitchen!

Om oss

Schou grundades år1963 och är idag Nordens största grossistföretag inom non-food produkter. Det innebär att Schou lagerför ett brett och djupt sortiment inom områdena hem & husgeråd, trädgårdsmöbler, trädgård & fritid, bil & cykel, textil samt verktyg & maskiner. Schou designar och utvecklar själv sina varor och förpackningar och erbjuder kunder möjligheten till privata märken. Våra kunder är flertalet större kedjor inom dagligvaruhandel, discount och bygghandel. Som Nordens största är Schou specialister på att hitta de mest aktuella varorna, och med särskilt fokus på produktsäkerhet, förpackningar, design och bra priser säkerställs att våra kunder har helt rätt varor på sina hyllor. Vårt huvudkontor ligger i Kolding i Danmark och där finns även ett 3000 kvm stort show room. I Norge, Finland, Tyskland och Sverige finns säljorganisationer. Utöver det har vi ett inköpskontor som finns i Kina. Schous mission är att vara den mest effektiva inköps-, försäljnings- och logistikorganisationen. Läs mer om oss på http://www.schou.com

Nu söker nu en Key Accont Manager med placering i Stockholm. Då vårt säljkontor för Sverige finns i Eslöv utgår du hemifrån i denna tjänst.

För att ytterligare stärka vårt team, söker vi en Key Account Manager, som i nära samarbete med kunder och kollegor ska säkerhetsställa försäljning och resultat på våra kunder inom retail, DVH och lågpriskedjor. Du kommer att arbeta med ett brett och spännande produktområde, såsom kök, gastronomi, el-apparater och living produkter. Du kommer ingå i ett engagerat team där nyckeln till framgång uppnås genom samarbete över hela företaget. I denna tjänst utgår du från ditt hem men reser 1-2 gånger i månaden till vårt HK i Danmark.

Exempel på ansvarsområden

- Budget och resultatansvar för dina kunder. Självständigt driva förhandlingar med fokus på att driva lönsam tillväxt och utveckla affären.

- Skapa handlingsplaner med dina kunder samt driva effektivt kundarbete innefattande lanseringar, prisaviseringar, kampanjer, sortiment och spacestrategi av en bred portfölj.

- Skapa förståelse för kundens strategi och tankar kring kategoriutveckling för att säkerställa ett långsiktigt partnerskap.

- Tillsammans med kunden, produktutvecklare och inköp säkerställa rätt sortiment per kund och eventuellt ta fram kundunikt sortiment. (PL)

- Säkerställa lönsamma kampanjer och säljdrivande aktiviteter på dina kunder i linje med den utvecklingen företaget vill se hos kunden.

- Säkerställ positionen som ”föredragen leverantör” och ett aktivt informationsutbyte med kunden.

Vi söker

Vi söker dig med kommersiell erfarenhet innefattande eget kundansvar, med en övergripande affärsförståelse samt känsla för gott affärsmannaskap. Du förstår vikten av att skapa långsiktiga och nära kundrelationer, samt arbetar kontinuerligt med at optimera samarbetet.

Du har en bakgrund med några års erfarenhet av produkt- och konceptförsäljning till ledande detaljhandelskedjor, där du skapat goda resultat. Erfarenhet från handelsföretag med inköp i Asien eller försäljning till butikskedjor är meriterande. På ett personligt plan är du självgående, proaktiv och en resultatorienterad lagspelare som motiveras av att skapa framgång för dina kunder. Du arbetar strukturerat och målinriktat med dina arbetsuppgifter, har kontroll över detaljerna och håller deadlines.

Vad erbjuder vi dig?

Hos Schou kommer du in i ett bolag som är på en bra plats idag som Nordens största non-food grossist, men trots stark tillväxt i Sverige finns fortsatt stor potential att vidareutvecklas på svensk marknad. Hos oss blir du en del i en innovativ och dynamisk verksamhet samt i ett ambitiöst kompetent team där kommersiellt fokus, passion och handlingskraft står i centrum. Du får arbeta med kompetenta kollegor i en inspirerande miljö med tillväxtambitioner. I rollen som Key Account Manager hos oss får du jobba med en större kategori/affär och har även möjlighet att ta fram PL-sortiment tillsammans med dina kunder! Hos oss får du en varierad vardag med goda möjligheter till professionell och personlig utveckling samt goda anställningsvillkor.

Ansökan:

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du är varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 31 december 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller [email protected].

Detta är en jobbannons med titeln "Key Account Manager, retail och DVH (remote)" hos företaget Recruit Partner Nordic AB och publicerades på workey.se den 24 november 2023 klockan 14:31.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey