Vi söker dig som är nyfiken på branschen och vill utvecklas tillsammans med ett positivt, varmt och erfaret team. Vi söker dig har en stark egen drivkraft och som brinner lite extra för att se människor utvecklas och det oavsett om det rör sig om en kandidat, kund eller kollega.

Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är flexibelt,
varierande och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb!
Rollen som konsultchef är varierande och består bland annat av att ansvara för och
bygga relationer med de kunder där våra konsulter arbetar. Då konsulterna är anställda
av oss så ingår det att bidra till deras utveckling och ha arbetsgivaransvaret för dessa
samt att rekrytera nya konsulter. Du arbetar aktivt med relationer både med våra
kandidater och konsulter samt försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya.
I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter.

Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att
dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar
proaktivt med kandidater och matchar rätt kompetens och möter våra kunders behov.
Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig
därför åt och kan vara både tjänstemän eller arbetare. Det gör att jobbet är väldigt
varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta
utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och nyfiken och tycka om att arbeta med
människor Vi samarbetar och arbetar nära tillsammans med våra kunder för att förstå
deras verksamhet och eventuella behov med våra värderingar som ledstjärna; to
know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.
ansvarsområden

Försäljning: Att kontakta nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och matchning av kandidater. Utöver
detta kommer du att arbeta proaktivt med att bygga kontaktnät med kandidater
genom olika aktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp konsulter på uppdrag där du
jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i
vardagen som kan vara bland annat; karriärcoachning, medarbetarsamtal, osv.
Administration: Avtalshantering, annonsering, söka kandidater, intervjuer,
fakturering med mera

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot
ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland
annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat
en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas
hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med
kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i
arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på
arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför
söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft och vill lyckas
med det du gör. Du kan ha en bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Vi tror att du tidigare kan ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit.

Oavsett vad du har gjort tidigare så är du en person som drivs av att arbeta med
människor och att samarbeta nära med andra. Du har ett starkt driv och ger inte
upp när det är motigt utan fortsätter du att arbeta engagerat, målinriktat och alltid
med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som
konsultchef.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande och framför allt älskar du
och drivs av mötet med människan. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att ta nästa steg i din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana
men utvecklas hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som
konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-
serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din målinriktade attityd, ditt stora
engagemang och inte minst din positiva inställning.

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex
månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Gävle men vi
värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att ansöka så snart som bara möjligt.

Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att
bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika
moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register
på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi
ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till
rekryterande chef Anna Sjöberg via:+46733434138

Detta är en jobbannons med titeln "konsultchef till randstad i gävle" hos företaget Randstad AB och publicerades på workey.se den 17 november 2023 klockan 15:49.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey