Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center.

Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.

Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk.

Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera:

- Felsökning och installation, främst i Windows miljö

- Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara

- Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Krav

- Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning

- Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

- PowerShell (scripts)

- Ett intresse för Problem Management

- Kunskap om IP-telefoni (Cisco)

Plats: Göteborg

Detta är en jobbannons med titeln "Service desk Agent" hos företaget Danda AB och publicerades på workey.se den 16 november 2023 klockan 10:27.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey