• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Byggföretagen arbetar för en attraktiv, sund och säker bygg- och anläggningsbransch där företagen konkurrerar på schyssta villkor. Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kompetensförsörjningsfrågor, gillar att ha många kontaktytor och har ett starkt eget driv!

Om jobbet

Som företagsrådgivare inom kompetensförsörjning kommer du att ge stöd och rådgivning till medlemsföretagen i frågor som rör utbildning, inkludering och kompetensförsörjning. Du arrangerar regionala och lokala aktiviteter inom kompetensförsörjning samt företräder Byggföretagen i det regionala arbetet med kompetensförsörjningsfrågor gentemot myndigheter, näringsliv, media, utbildningsgivare och fackförbund. I arbetsuppgifterna ingår att regelbundet besöka utbildningsgivare, hålla presentationer vid medlemsträffar samt hantera vissa administrativa uppgifter kopplat till lärlingar och yrkesbevis. Du kommer även att delta i olika samverkansgrupper och agera tillsammans med medlemsföretagen för att driva Byggföretagens kompetensförsörjningsfrågor.

Arbetet innebär många externa samarbeten och ansvar för att planera och anordna informationsträffar, föreläsningar och liknande aktiviteter för medlemsföretagen.

Region Syd, som tjänsten tillhör, består av 19 medarbetare och du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp bestående av medarbetare i motsvarande befattning. Kollegorna i regionen arbetar i samverkan men har olika ansvarsområden och kompetenser såsom exempelvis arbetsrätt, kompetensförsörjning och arbetsmiljö.

Din profil

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med utbildningsfrågor och kompetensförsörjning på företag/skola/yrkeshögskola. Det är meriterande om du har kunskap om byggbranschens yrkesutbildningsavtal, arbetet i byggbranschens yrkesnämnd och/eller kännedom om hur lärlingssystemet är uppbyggt.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är prestigelös, ansvarstagande, tar egna initiativ och ha förmågan att skapa samt upprätthålla goda relationer. Du kommer ha många externa kontakter vilket kräver att du är en god och smidig kommunikatör.

Som blivande medarbetare är det också viktigt att du kan identifiera dig med organisationens värdeord glädje, engagemang och professionalism.

Vi erbjuder

Vi tillämpar förtroendearbetstid och har ett lägre arbetstidsmått än den normala fyrtiotimmarsveckan. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring samt gruppförsäkring. Vi tillämpar provanställning och i övriga frågor gäller tjänstemannaavtalet mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer, Unionen.

Vi har en distansarbetespolicy som innebär att du i överenskommelse med chef har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning.

Placering

Tjänstens arbetsområde är Kronoberg, Kalmar och Blekinge vilket möjliggör placering på ett av våra kontor i Växjö, Kalmar eller Karlskrona. Resor förekommer huvudsakligen inom den geografin.

Din ansökan

Låter det här som jobbet för dig? Skicka då din ansökan till oss senast den 10 december 2023. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Har du frågor angående tjänsten kan du kontakta regionchef Anders Gärdsmark, [email protected].

Detta är en jobbannons med titeln "Företagsrådgivare kompetensförsörjning" hos företaget Byggföretagen i Sverige Service AB och publicerades på workey.se den 9 november 2023 klockan 11:17.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey