Vår kund är mitt i en digital transformation där de arbetar med att göra deras journalistik ännu mer tillgänglig för ännu fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala förändringsresan i branschen och du kan påverka riktningen. Nu söker vår kunds Marknadsavdelning förstärkning av en Paid Social Manager som vill vara med och utveckla och stötta deras titlar inom affärsområdet.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för vår kunds räkning en Paid Social Manager. I rollen stöttar du vår kunds olika varumärken med att ta fram kampanjupplägg och strategier för att nå bästa räckvidd och konvertering inom sociala kanaler som Facebook, Instagram och Pinterest. Du utvärderar och mäter resultat och nyckeltal, du sporras av att skapa så optimerade och effektiva kampanjer som möjlig. Detta är en operativ roll som innefattar både ägande och strategi i sociala kanaler tillsammans med operativ kampanjhantering. Du arbetar tätt tillsammans i kundens team av kanalspecialister där de planerar för att genomföra aktiviteter för alla deras magasintitlar och digitala produkter de ansvarar för. Tillsammans med ditt ansvar för sociala kanaler ansvarar du som kanalspecialist även för totalleveransen för ett antal av kundens titlar.

Du är driven och vill ta dina specialistkunskaper inom paid social till nästa nivå genom att utmana befintliga arbetssätt i kreativa samarbeten med dina kollegor. Det stora antal titlar kunden hanterar och den mängd kampanjer som hanteras parallellt ställer krav på att vara strukturerad, noggrann och duktig på att prioritera sin tid.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Kampanjhantering och optimering för Facebook / Instagram
* Uppföljning och analys av pågående och avslutade kampanjer.
* Dialog, strategi och taktik tillsammans med marknadschefer för att maximera resultat i alla kanaler för ett urval av våra titlar

VI SÖKER DIG SOM
* 2–4 års erfarenhet från arbete med onlineannonsering
* Erfarenhet av att arbete med att löpande optimera och skapat resultat i köpta kampanjer för Facebook/Instagram
* Van vid begrepp som CPC, ROAS, retargeting, funnel-strategi och CPO
* Stark förståelse för hur pixlar, UTM-taggning och automatiserade budstrategier fungerar
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kan ske på båda språken

Det är meriterande om du har en utbildning inom relevant område och extra meriterande om du har byråeerfarenhet.

Vi ser gärna att du bifogar ett personligt brev med i din ansökan där du beskriver ditt intresse för rollen och en motivering till varför just du är den kandidaten vi söker.

Som person är du:

* Strukturerad
* Noggrann
* Initiativtagande

Övrig information

* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader inledningsvis men goda chanser till förlängning
* Placering: Stockholm, Kungsholmen (för närvarande på distans)
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Paid Social Manager till väletablerat mediehus" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 9 januari 2021 klockan 00:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey