• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Vi söker en Kund- och assistentansvarig till ett nytt kontor under utveckling i Göteborg. Vårt huvudkontor ligger idag i Stockholm (Haninge) men vi har filialer i Västerås och Alingsås. Vi planerar att integrera vår filial i ett framtida kontor i Göteborg eller dess närhet.


Vi har en decentraliserad organisation under dessa pandemitider där våra kundansvariga chefer jobbar från hemmakontor runt om i Sverige så om det fungerar kan man sköta arbetet till stor del från ett hemmakontor. Det viktigaste är att du vill bli en i vårt team och att du kommer med erfarenhet från rollen som informatör eller säljande samordnare.


Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän.


Vi söker dig som är en erfaren entreprenörsinriktad informatör/samordnare med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag. Det innebär att du bör ha erfarenhet av uppsökande verksamhet, dvs ta kontakt med potentiella kunder samt kunna förvalta dem. Du kommer arbeta med uppsökande verksamhet och marknadsföring men självklart med sunt förnuft och känsla för hur man kontaktar kunder i deras hem. Moral och etik är viktiga grunder inom vår verksamhet. Vissa kunder och regioner har speciella regler/förutsättningar för hur man marknadsför sig till kunder genom de avtal företaget har skrivit med kommuner.


Förutom direkta kunder kommer du träffa intressenter som kommuner och landsting, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang som du själv planerat. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Informatörer hos oss måste vara diplomatiska och sociala i sitt bemötande med kunder och i rollen som säljare av assistanstjänster ställer stora krav på kvalitetsmedvetenhet.


Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected].


Välkommen att söka och vara med i vårt team!

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Detta är en jobbannons med titeln "Kund- och assistentansvarig Göteborg" hos företaget Nordisk Hem och Lss Assistans AB och publicerades på workey.se den 7 januari 2021 klockan 14:01.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected]. Vänligen använd rubriken/referensen "Kundansvarig Göteborg 2021".

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey