• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Region Östergötlands kundtjänstfunktion har i uppdrag att vara en gemensam kontaktväg in för regionens stöd och serviceverksamheter. Kundtjänsten är indelade i fyra kompetensområden som hanterar förstalinjesupport inom områdena, 1. IT och medicinsk teknik, 2. fastighet, service och inköp, 3. HR och lön, 4. ekonomi och patient. Kundtjänsten finns tillgänglig i primärt två kanaler; telefon samt stöd- och serviceportalen. Vår service innefattar att ge stöd, rådgivning och information, hantera beställningar och felsöka. Vi finns till för chefer, medarbetare, medborgare, patienter och externa organisationer. Vår utgångspunkt bygger på att leverera en god service med kvalitet samt ett professionellt och trevligt kundbemötande. 

Gruppen inom kompetensområde HR och lön eftersöker nu en ny kollega med lönebakgrund.

Arbetsbeskrivning
Rollen som HR-rådgivare inom kompetensområde HR och lön innebär primärt att ge information och rådgivning i generella frågor inom hela HR- och löneområdet. Det innebär också att supportera i Heroma som är Region Östergötlands lön- och schemasystem där du ger guidning i systemets funktioner utifrån vad som gäller i aktuellt kollektivavtal. Gruppens främsta kunder är chefer, administratörer och medarbetare inom Region Östergötland, men även externa aktörer och medborgare. Medarbetarna tar emot och besvarar frågor via telefon, e-post och ärendeportal. I arbetsgruppen sker arbetet enligt en arbetsrotation, vilket innebär halv dag med ärendehantering och halv dag telefonsupport. Gruppens arbetssätt präglas av utveckling och ständiga förbättringar. Som gruppmedlem har du ett nära samarbete med kollegorna genom morgonmöten, ärendegenomgångar samt funktionsmöten.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning samt en lönespecialistutbildning eller minst två års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration under de senaste åren. Minst ett års erfarenhet av kundtjänst eller support krävs. Du har goda kunskaper i HR- och löneområdet ur ett brett perspektiv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB). Det är meriterande om du har jobbat med Heroma och ärendehanteringssystem tidigare. Då vi hanterar frågor via telefon, e-post och ärendeportal är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift en förutsättning för tjänsten.

Personliga egenskaper
Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Att vara kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten ser du som en självklarhet. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och kunna ställa om utifrån kundens behov och önskemål samt verksamhetens planering. Du behöver vara lösningsorienterad och utvecklingsinriktad för att trivas hos oss.

Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetsplats: Klostergatan 19 i Linköping.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Louise Sjölin Pawlowski, 010-103 82 74, [email protected]onostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 januari 2021. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201658. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Detta är en jobbannons med titeln "HR-rådgivare med inriktning lön till kundtjänst inom Region Östergötland" hos företaget Region östergötland och publicerades på workey.se den 22 december 2020 klockan 14:53.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey