• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

From a secret recipe to a bold idea and very proud traditions, we build the future. Coca-Cola European Partners plc (CCEP) is a leading consumer packaged goods company in Europe, producing, distributing and marketing an extensive range of non-alcoholic ready-to-drink beverages and is the world’s largest independent Coca-Cola bottler based on net sales. Across 13 countries, our employees make, sell and distribute the world’s most loved drinks brands to more than 300 million people. Some of the brands you will find in our portfolio are Coca-Cola®, Fanta®, Bonaqua®, Powerade®, MER®, Monster® and Fuze®. At Coca-Cola European Partners Sweden we employ 700 employees within Supply Chain, Commercial and Support functions. The Swedish headquarter, central warehouse and manufacturing site is located in Jordbro south of Stockholm.

Vill du spela en avgörande roll i arbetet med att driva en TA-funktion framåt och till nya nivåer? Vill du dessutom göra det för ett av världens mest kända varumärken, i en modern och framåtlutad People & Culture avdelning? I så fall får du här en tidig julklapp i form utav chansen att söka jobbet som Talent Acqusition Manager på Coca-Cola European Partners (CCEP)!

Rollen

I rollen som Talent Acquisition Manager på CCEP kommer du att ha en varierande roll med det huvudsakliga ansvaret för att utveckla och forma den svenska Talent Acquisition-funktionen. Genom att skapa nätverk och kontaktytor gentemot relevanta grupper kommer du att spela en avgörande roll i arbetet med att förse CCEP med en kompetent och diversifierad personalstyrka. Vi söker dig som är påhittig, initiativrik och ständigt siktar på att utveckla rekryteringskanaler och processer. Du kommer att arbeta aktivt med att översätta bolagets uppsatta mål till konkreta handlingsplaner utifrån ett TA-perspektiv, såsom arbete kring inclusion & diversity och employer branding. Då många roller till CCEP inte tillsätts genom att kandidater söker på annons, kräver rollen att du inte bara gillar, utan också är ett proffs, på att searcha och sourca kandidater i olika kanaler.

I rollen som TA-Manager kommer du att:

- Ha det övergripande ansvaret för rekrytering, search och headhunting av kandidater
- Hantera och administrera testning, med uppföljande djupintervjuer och genomgång av tester
- Tillammans med People & Cultures Business partners sätta strategin för bemanning vid intern succsessionsplanering.
- Se över rekryteringsprocessen för att anpassa den utefter mål och behov.
- Utveckla och ta fram strategier för Employer Branding
- Coacha och leda chefer och andra intressenter i att rekrytera framgångsrikt.
- Leverera en kandidatupplevelse i världsklass
- Tillsammans med interna stakeholders koordinera och strukturera bemanningen inom olika affärsområden

Vi söker dig som har har 3-5 års kvalificerad erfarenhet från en Talent Acqusition-avdelning. Du har tagit ett stort ansvar för den övergripande processen och vill arbeta såväl operativt som strategiskt. Du har i tidigare roller drivit Employer Branding-initiativ och har en stor vana av att arbeta med olika stakeholders. Du är van med ett högt tempo och ser hela tiden förbättringspotential i processer. Vi tror också att du har erfarenhet av:

- Testning och uppföljning av tester
- Haft huvudansvaret för större rekryteringsprojekt där du framgångsrikt drivit rekryteringen från Ax till Limpa med goda resultat.
- Rekrytering av både kvalificerade roller och bulkrekrytering.
- Erfarenhet av att driva Employer Branding-initiativ
- Arbetat med att utveckla och upprätthålla kandidatnätverk för att snabbt förse en verksamhet med talanger
- Är en fena på att searcha och approchera potentiella kandidater
- Relevant universitetsutbildning

Det är meriterande om du tidigare har jobbat med I&D-projekt och har haft budgetansvar. Har du dessutom erfarenhet från FMCG är det ett extra plus i kanten.

Som person är du affärsinriktad, driven och ligger alltid steget före. Du är van att arbeta självständigt men tvekar inte på att fråga om hjälp när det behövs. Det är naturligt för dig att ta ett ägandeskap över dina uppgifter och du lär snabbt känna en organisation. Du har ett stort intresse för HR generellt och håller dig ständigt uppdaterad på det senaste inom forskningen.

Vad kan Coca-Cola European Partners erbjuda dig?

Utöver möjligheten att få utveckla en TA-avdelning i världsklass på ett globalt och världsledande företag så erbjuder CCEP en snabbfotad och stimulerande miljö där din och dina kollegors utveckling står i fokus. CCEP erbjuder såväl interna utbildningar likväl som ett fint bibliotek av digitala utbildningar. Kontoret har vunnit flertalet priser och det finns både gym och massage i anslutning till lokalerna. En och annan dryck kan nog komma att erbjudas också..

Kontoret finner du i Jordbro, söder om Stockholm.

Ansökan och anställning

Vi värdestter en varierad personalstyrka och välkomnar därför dig att söka oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillämpad provanställning. Vi tillämpar ett löpande urval med en sista ansökningsdag 10/1-2021.

Har du frågor kring tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anders Holtenius; [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Talent Acquisition Manager till Coca-Cola European Partners i Jordbro" hos företaget Peopleprovide AB och publicerades på workey.se den 21 december 2020 klockan 16:33.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey