• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas som kundansvarig auktionsmedarbetare/handläggare i ett värderingsstyrt, entreprenörsdrivet företag med fokus på att hjälpa våra kunder på att bli mer hållbara? Välkommen till oss på PS Auction! Vi söker dig som gillar e-handel, tycker det är spännande med nätauktioner och som trivs med varierande arbetsuppgifter.

Ansvarsområden

Som kundansvarig lagermedarbetare för företagets nätauktioner är du PS ansikte utåt mot våra lokala uppdragsgivare. I rollen dokumenterar, fotograferar och värderar du de objekt som ska auktioneras ut. Arbetet är ”hands-on” och man dokumenterar oftast objekten på plats hos säljande kund. I arbetsuppgifterna ingår försäljning, att arrangera visningar och utlämningar samt att skapa objekt med tydliga beskrivningar och lägga ut dessa till försäljning via PS hemsida. Efter avslutad auktion förhandlar du de objekt som inte nått sitt reservationspris. Du är ansvarig för att dina uppdrag når ekonomiska och kvalitetsmässiga mål. Placeringsort för tjänsten är Linköping, arbete sker i hela Östergötland med omnejd. 

Arbetstider

Heltid/Dagtid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsättning sker så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Kvalifikationer

Arbetet kräver att du har god allmänkunskap och vissa kunskaper kring fordon, maskiner eller industriutrustning. Vi ser att du har minst några års arbetslivserfarenhet från exempelvis transport-, industri- eller handels- och restaurangbranschen alternativt en bakgrund inom entreprenad, verkstad eller processindustri för att därmed ha en förståelse för både vår- och våra kunders verksamhet. 

Krav för tjänsten är:
• Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet tillsammans med en god IT-förmåga/systemkunskap 
• Att du har en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska och engelska
• Körkort B

Meriterande kvalifikationer:
• BE-körkort
• kunskap om konkurs och likvidationsprocessen
• Mycket god kunskap om fordon, maskiner och industriutrustning 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en person som är lösningsorienterad, flexibel och positiv. Du är bekväm i IT-miljö och har ett gott affärsmannaskap. Du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och i skrift. Intresse för att arbeta med många olika saker i industriell miljö är en viktig aspekt. Du behöver gilla vårt tänk med att återanvändning är bra för ekonomi och miljö.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

2020-07-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Maria Frisk, Rekryteringskonsult, 072-988 9067, [email protected] alternativt Marcus Vångström, Platschef PS Auction i Linköping på [email protected]

Om företaget

”Fullt användbara produkter får aldrig någonsin mer gå till spillo. Med våra tjänster ska människor och företag kunna konsumera med mer förnuft – och ta ansvar för hur varor säljs, köps, transporteras och används.” Läs mer på: https://www.psauction.se
Detta är en jobbannons med titeln "kundansvarig auktionsmedarbetare till PS Auction i Linköping" hos företaget Randstad AB och publicerades på workey.se den 18 juni 2020 klockan 23:30.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey