• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Till vår ekonomiavdelning i Stockholm/Kista söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader med start i augusti/september. Vi ser att det finns goda chanser till förlängning.

Rollen som ekonomiassistent på Atea är bred men du kommer i huvudsak att fokusera på nedan arbetsuppgifter. Vi arbetar som ett team i gruppen och hjälper varandra i de utmaningar och frågeställningar som uppstår under dagen. Kompetensutveckling ser vi som ett viktigt inslag och vi lär oss kontinuerligt av varandra.

  • Löpande arbetsuppgifter såsom mailsupport, telefonsupport samt övrigt förekommande arbetsuppgifter
  • Bokslutsarbete
  • Inkassohantering
  • Proaktiv kundkontakt
  • Service interna och externa kunder

Din profil

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Du har en trygghet i dig själv men trivs och motiveras av att arbeta som ett lag. Du är noggrann och ambitiös och tycker det är roligt att ge service. Rollen kräver att du har god kommunikationsförmåga eftersom den innefattar många kontaktytor såväl internt som externt. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi och att du har några års erfarenhet från liknande roll på en ekonomiavdelning. Du har erfarenhet av bokslutsarbete i form av avstämningar. Erfarenhet av inkassohantering och samarbete med inkassobolag ser vi som mycket meriterande.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, samt har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i Navision och/eller SAP ser vi som meriterande.

Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Se filmen från Ateas Landslagsläger, https://www.youtube.com/watch?v=Dm7PSfXbKFc&t=52s

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Katrin Fundberg, Chef Leverantörs- och Kundreskontra, via [email protected] alternativt Lou Sjöholm Mineur, Talent Acquisition Partner via [email protected]. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent inom kundreskontra till Atea, föräldravikariat 12 månader" hos företaget Atea Sverige AB och publicerades på workey.se den 6 juli 2020 klockan 16:18.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey