• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Vi söker nu dig som är kommuniaktiv, har en god organisationsförmåga och är vass på att pedagogiskt hjälpa dina kollegor med deras IT! Vår kund kommer inom kort att starta upp ett IT-projekt internt där de behöver din hjälp att koordinera och genomföra det tillsammans med alla kollegor på kontoret. Har du ett stort intresse för IT samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor - då vill vi att du skickar in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en helpdesk-medarbetare till ett nytt IT-projekt som de kommer att genomföra internt på företaget under 2021. Inom kort planerar företaget att flytta Office 365 och främst då Outlook från att i nuläget ha den on-prem till en molnlösning. Därför behöver vi nu din hjälp för att koordinera och genomföra projektet och implementera detta hos samtliga 100 kollegors datorer och mobiltelefoner på kontoret i Stockholm.

Du kommer att bli en del av ett IT-team som består av 7 kollegor idag, som kännetecknas av en hjälpsam atmosfär där alla gärna gör det där lilla extra för sina kollegor!

Du erbjuds

* Meriterande erfarenhet i en supportroll
* Goda meriter och en stark karriärspartner i Academic Work inför framtida tjänster

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Planera och boka in genomförandet av migreringen med samtliga kollegor på kontoret (cirka 100 personer)
* Hjälpa kollegorna på kontoret som teknisk support vid övergången
* Vid luckor i ditt arbete med projektet så kommer du även att arbeta i Firstline-supporten och stötta upp vid enklare ärenden

VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare erfarenhet inom IT, exempelvis från en firstline/helpdesk-roll
* Goda kunskaper inom Windows och Office 365, främst inom Outlook
* Van använder av IOS och Apple-produkter
* Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då arbetsuppgifterna kräver det

Det är meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet/kunskap av AIP eller MIP

Som person är du:
* Initiativtagande och självgående
* Kommuniaktiv och har en god samarbetsförmåga
* Pedagogisk och anpassar dig efter personen som du hjälper

I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och vi förväntar oss att du i din ansökan motiverar ditt intresse för denna roll.

Övrig information

* Start: Omgående/Januari
* Omfattning: Heltid, cirka 6 månader
* Placering: Centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Helpdesk-medarbetare som gillar att göra det lilla extra för sina kollegor!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 5 december 2020 klockan 00:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey