• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss finns din chef alltid tillgänglig.

Dina arbetsuppgifter
Aditro Logistics ska vara det självklara valet för dig som är på jakt efter en ny utmaning inom supply chain. Företagen vi jobbar med är stora till medelstora inom logistik och produktion och det de har gemensamt är att behov av personal kan uppstå snabbt, både för en kortsiktig lösning och ett långsiktigt behov. Vi söker nu specifikt efter en operativ inköpare för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom produktion som har sin verksamhet i Västerås men tar även emot CV från dig som är intresserad av andra kommande uppdrag inom inköp i Mälardalsregionen.

Arbetsuppgifter:
Som inköpare hos våra kunder, kan du komma att arbeta med inköp av direkta och indirekta material och tjänster. Du arbetar på operativ nivå i samarbete med nyckelpersoner inom planering, produktion, logistik, kvalitet, eftermarknad och försäljning med fokus på kostnadseffektiva resultat. I din roll som inköpare förhandlar du med både befintliga och nya leverantörer, ansvarar för avtal samt prognosuppföljningar. Exempel på dagliga arbetsuppgifter är orderläggning, leveransbevakning, materialplanering och ständig uppföljning internt, med kunder och externa leverantörer.

Vi arbetar i Mälardalsregionen och har kunder i bland annat Eskilstuna, Västerås, Örebro, Köping, Enköping och Strängnäs och välkomnar sökanden från samtliga orter.

Din profil
I din roll som inköpare är det viktigt att du är en strukturerad och effektiv medarbetare. Tjänsten ställer även höga krav på din förmåga att skapa relationer i arbetet. Vi ser därför att du är en kvalitetsmedveten och driven person med en god analytisk förmåga. Vidare är du ansvarsfull, flexibel och självständig. Arbetet ställer även krav på att du har en god prioriteringsförmåga och hög stresstålighet samt att du är en trygg och stabil förhandlare.

Andra önskvärda kvalifikationer är:

• Högskoleutbildning, yrkesutbildning inom inköp eller motsvarande kunskaper
• Erfarenhet av inköp, planering och administration i producerande verksamhet
• Erfarenhet av inköp inom elektronik, mekanik och/eller tågbranschen
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Vi kommer ta kontakt med dig när vi ser att något av våra uppdrag matchar din profil.
Vid ytterligare frågor maila Sanna Lé Faucheur på [email protected]

Välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är en jobbannons med titeln "Aditro Logistics söker operativ inköpare till kund i Västerås!" hos företaget Aditro Logistics Staffing AB och publicerades på workey.se den 30 november 2020 klockan 12:37.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey