Vi söker nu dig som vill samordna och driva kvalitets- och utvecklingsarbetet på avdelningen för analys. Avdelningen för analys kartlägger, följer upp, utvärderar, analyserar och prognosticerar utvecklingen inom hälso- och sjukvård och tandvård samt socialtjänst. Avdelningen ansvarar för samordning av myndighetens enkätundersökningar och för stöd kring konsekvensanalyser och samhällsekonomiska kostnads- och nyttoanalyser. Utöver avdelningens uppdrag är de åtta enheterna särskilda ingångar för olika frågor/områden. Högt engagemang och öppet arbetsklimat utmärker avdelningen. Vi arbetar i projektform och med ständig utveckling av vårt arbetssätt.

Tjänstens huvuduppgifter handlar om att arbeta med avdelningens frågor rörande kvalitetsutveckling och verksamhetsutveckling samt att vara aktiv inom myndighetens nätverk kring dessa frågor. Tillsammans med avdelningens enheter kommer du vara drivande i att utveckla avdelningens verksamhet. Du kommer att samordna kvalitets- och utvecklingsarbetet på avdelningen genom att till exempel hålla workshops, hantera förbättringsförslag, kartlägga och utveckla olika arbetssätt och hantera avvikelser.

I rollen ingår också att samordna arbetet med att uppdatera, kvalitetssäkra och förvalta styrande dokument samt stödja och samordna avdelningens arbete i framtagningen av årsredovisning. Du kommer även samordna hanteringen av resultat från interna och externa revisioner som berör avdelningen.

Tjänsten är placerad i avdelningschefens stödfunktion och kan även innehålla andra typer av stödjande uppgifter till avdelningen.

Vi söker dig som har

• högskoleutbildning som myndigheten finner relevant för området
• erfarenhet av att bedriva kvalitetsutvecklingsarbete
• erfarenhet av arbete som projektledare
• erfarenhet av arbete i team
• erfarenhet av myndighetsarbete
• erfarenhet av arbete med hälso- och sjukvård, tandvård eller socialtjänstfrågor
• goda kunskaper i MS Office-paketet
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lösningsorienterad och tar egna initiativ. Du sätter upp mål och åstadkommer resultat i ditt arbete. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av

• kunskapsintensiva organisationer
• arbete med årsredovisningar
• mötesfacilitetsmetoder
• tjänstedesign.

Anställningsinformation

Välkommen med din ansökan senast den 9 december 2022. Anställningen är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning med placering i Stockholm. Din tjänstetitel är utredare. Du söker enkelt genom att besvara några frågor samt bifogar ditt CV.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta avdelningschef Natalia Borg. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Hedvig Olsson. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Detta är en jobbannons med titeln "Samordnare för kvalitets- och verksamhetsutveckling" hos företaget Socialstyrelsen och publicerades på workey.se den 25 november 2022 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey