Cool Company är företaget som erbjuder ett smidigt sätt för egenföretagare eller egenanställda att fokusera på sitt jobb och låter Cool Company ta arbetsgivaransvaret! Företaget växer och framtiden ser ljus ut för Cool Company där du blir en del av kundsupportteamet som tillsammans säkerställer att kundnöjdheten fortsatt är på topp. Teamet behöver nu utökas och vi söker dig som vill vara med på företagets spännande tillväxtresa och som vill leverera service i världsklass. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen arbetar du tillsammans med dina tre andra kollegor i kundtjänst teamet. Ni har en central roll på företaget och spelat stor roll för bolagets fina recensioner och omdömen från sina kunder. Hos Cool Company får du en tydlig introduktion till rollen för att få de bästa förutsättningarna att ta dig an rollen. Vidare är teamkänslan stark och ni arbetar tillsammans mot att ge Cool Companys kunde den bästa servicen.

Du erbjuds

* En arbetsplats med startupkänsla och högt i tak, där dina idéer och förbättringsförslag välkomnas
* Ett nära samarbete med dina kollegor som både är ansvarsfull och kompetenta
* Flexibiliteten att arbeta hemifrån eller på huvudkontoret, beroende på vad du föredra

ARBETSUPPGIFTER
Här arbetar du i en varierande kundtjänstroll med olika typer av ärenden inom lön, försäkring och annat som rör personaladministration.

Arbetsuppgifterna är exempelvis att:

* Ta emot kundförfrågningar via telefon, e-post och chatt
* Säkerställa en hög kundnöjdhet genom att följa upp ärenden och stötta dina kollegor vid behov
* Administrera sjuklöner och arbetsgivarintyg

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har tidigare erfarenhet av ett serviceyrke, där du använt telefonen och e-post som arbetsverktyg
- Har god systemvana/datorkunskap och förmågan att snabbt sätta dig in i nya system
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då du kommer att använda båda språken i ditt arbete

Det är meriterande om du:

* Har arbetat i kundtjänst eller annan administrativ roll

Som person är du:

* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Problemlösande
* Ansvarstagande

Övrig information

* Start: Januari 2023
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Tegnérgatan

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cool Company’s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om rekryteringsprocessen:

* Telefonintervju med Academic Work
* Djupintervju med Academic Work
* Intervjuer med Cool Company
* Referenstagning, bakgrundskontroll och beslut

INFORMATION OM FÖRETAGET
Cool Company befinner sig just nu i en mycket stark tillväxtperiod. Cool Company Skandinavien AB är ett teknikinriktat bolag som förenklar och effektiviserar administrationen för konsulter och frilansare så att de kan fakturera utan eget företag. För uppdragsgivare erbjuder Cool Company möjligheten att anlita den kompetens som man själv valt, utan att behöva anställa då Cool Company tar hela arbetsgivaransvaret. Företaget ingår i Verdane Capital Holdings och grundades 2009.

Detta är en jobbannons med titeln "Serviceinriktad kundsupportmedarbetare till Cool Company" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 25 november 2022 klockan 00:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey