• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

Ekonomienheten i Vingåkers kommun är en pulserande och fartfylld arbetsplats. Vi ligger organisatoriskt under kommunledningsförvaltningen och här samlas alla kommunens ekonomiresurser centralt. På ekonomienheten arbetar ett glatt gäng bestående av totalt 8 personer. Ekonomienheten arbetar främst med redovisning, budget, ekonomisk uppföljning, fakturahantering, finans- och upphandlingsfrågor, ekonomiska riktlinjer och rutiner. Tillsammans med HR-enheten och kommunikationsenheten utgör ekonomienheten ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som i huvudsak vill arbeta med löpande bokföring, kassafunktion, kontoavstämningar, hantering av kommunens leverantörsfakturor samt moms- och skattedeklaration. Som ansvarig för den dagliga hanteringen av kommunens leverantörsfakturor ansvarar du för scanning och tolkning av fakturor samt för bokföring, betalning och leverantörsreskontra i ekonomisystemet. I dina arbetsuppgifter ingår även visst bokslutsarbete. Därutöver kan andra arbetsuppgifter förekomma som är förenliga med ekonomienhetens uppdrag.

Sedan 1 januari 2018 har kommunen ett nytt ekonomisystem, Visma Enterprise. I rollen som ekonomihandläggare kommer du att vara med på den fortsatta implementeringen och det utvecklings- och förändringsarbete som det medför. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi, högskoleutbildning är meriterande. Du får gärna ha tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet. För att passa och trivas i rollen ska du tidigare ha arbetat med moms- och skatteredovisning, löpande bokföring, leverantörsreskontra samt ha goda kunskaper inom officepaketet, framförallt Excel. Du ska också ha arbetat i ekonomisystem sedan tidigare samt med elektronisk hantering av leverantörsfakturor. Har du erfarenhet av Visma Enterprise (tidigare Aditro) är det meriterande.

Vi lägger stort värde i att lämna kvalificerad ekonomiservice till våra förvaltningar och förtroendevalda inom kommunen. Som person har du därför initiativförmåga, servicekänsla och hög samarbetsvilja. Du arbetar strukturerat och planerar, organiserar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser också att du är kommunikativ och pedagogisk samt att du har lätt för att formulera dig i tal och skrift.

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Detta är en jobbannons med titeln "Vingåkers kommun söker ekonomihandläggare" hos företaget Vingåkers kommun och publicerades på workey.se den 2 juli 2020 klockan 15:50.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey