Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. 

Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation. Kundansvarig i Malmö skall aktivt arbeta för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!

I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal kunder och deras personliga assistenter där man agerar som ”spindeln i nätet”. En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet rådger en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.

I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.

Vem är du

Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet av rollen som kundansvarig eller liknande. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen.

Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt.

Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du rätt person för att leda en grupp personliga assistenter. Då vi önskar en jämn könsfördelning ser vi med fördel manliga sökande.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Ansökan

Intervjuer kommer att hållas löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka tjänsten om du är intresserad.

För mer information om Särnmark besök http://www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. 

 

 

 

Detta är en jobbannons med titeln "Kundansvarig Malmö" hos företaget Särnmark Assistans AB och publicerades på workey.se den 23 september 2022 klockan 16:44.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey