Arbetsbeskrivning

På PostNord kundservice kommer du att få lära dig om företagets olika tjänster och villkor samt utveckla din samtalsteknik. Förståelsen för att varje kund är unik och viljan att ge femstjärnigt bemötande i varje samtal är central i rollen som kundservicemedarbetare där du möter en stor variation av ärenden. Mot bakgrund av detta tror vi att rätt person har förmågan att plocka fram en målmedveten och framåtlutad sida såväl som en god lyssnare med ”utanför boxen-tänk”. För oss är grundregeln given: kunden har alltid rätt. Vi hoppas att du också delar den uppfattningen.

För att lyckas som kundservicemedarbetare på PostNord engageras du av målfokus, utmanande ärenden och den sociala biten som kommer med kundkontakten. Du trivs med att ha telefon och dator som dina närmsta arbetsverktyg och förstår vikten av att leverera med både tempo och gott bemötande. Då arbetsuppgifterna utförs framför datorskärmen har du heller inga problem med att låta hjärnan vara aktiv istället för benen under dina arbetsdagar. Konsten att bemästra många bollar i luften är vardagsmat i den här rollen och något du kommer ha stor nytta av.

Ansvarsområden

I tjänsten som kundservicemedarbetare är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande samtal från privatpersoner samt hantera administration under tiden du hanterar kundsamtal. Du är behjälplig i frågor gällande såväl brev som paket för att exempelvis spåra försändelser, lägga reklamationer eller svara på frågor kring PostNords produkter och tjänster.

I den här rollen kommer du med andra ord bli expert på att multitaska och hitta lösningar. Mot bakgrund mot denna beskrivning tror vi att rätt person för tjänsten uppskattar ett stillasittande jobb i en ljus kontorsmiljö med stort socialt utbyte. 

Kvalifikationer

  • Fullständiga gymnasiebetyg
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • Meriterande är om du har erfarenhet av service och/eller sälj samt har systemvana

Ansökan

Ansökan
Urval och intervjuer kommer ske löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen och ej via e-post. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Detta är en jobbannons med titeln "Kundservicemedarbetare till PostNord Malmö" hos företaget Randstad AB och publicerades på workey.se den 23 september 2022 klockan 16:15.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey