• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Så fungerar domstolarna 

 

Inledning
Förvaltningsrätten i Karlstad är en allmän förvaltningsdomstol i första instans med upptagningsområde Värmlands och Örebro län.

Vår främsta uppgift är att avgöra tvister mellan enskilda och myndigheter. Förvaltningsrätten är belägen i Rådhuset i centrala Karlstad och delar lokaler med Värmlands tingsrätt. Förvaltningsrätten har 52 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare på Förvaltningsrätten i Karlstad erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet. Din främsta arbetsuppgift är att hantera administrativa ärenden och att ge intern och extern service i stort som smått. Allt ifrån att sortera och scanna handlingar, strukturera i arkivet samt sköta diariet. Du kommer även att arbeta med IT-relaterade frågor.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig med högskoleutbildning inom lämpligt område eller annan erfarenhet som kan ses som likvärdig.

Du har en utpräglad känsla för service och administration. Du är förtroendeingivande, skapar goda relationer och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. För att trivas hos oss behöver du ha en vilja och förmåga att hjälpa andra och ha lätt för att sätta dig in i andras situation. Du har en god kommunikativ förmåga och förmedlar information på ett tydligt och enkelt sätt. Du har ett konstruktivt arbetssätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål. Du tar ansvar för din uppgift, förutser problem och tar initiativ till att lösa dem.

Arbetslivserfarenhet från domstol eller annat jämförbart arbete kan vara meriterande samt erfarenhet från diarie- och arkivarbete. Du ska även ha en god förmåga att hantera digitala verktyg såsom W3D3 och Palasso. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Detta är en jobbannons med titeln "Administrativ handläggare, visstidsanställning" hos företaget Sveriges Domstolar och publicerades på workey.se den 18 juni 2020 klockan 13:43.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey