• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Om tjänsten

Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom försäkringsbranschen - detta är vi riktigt stolta över.

I rollen som Innesäljare kommer du att tillhöra ett team som arbetar mot våra lantbruk- och företagskunder. Du kommer att arbeta tillsammans med hjälpsamma och kompetenta kollegor som lever efter värdeorden: engagerande, nytänkande och nära.
Som Innesäljare får du möjligheter att hjälpa människor att bli trygga i sin vardag och med sitt försäkringsskydd. I rollen kommer du att tillsammans med dina kollegor hjälpa oss att utveckla vår utringande verksamhet och ditt fokus kommer att ligga på mindre företagskunder inom hela vårt geografisk område. Tjänsten innebär att du kommer att få mycket ansvar själv för att driva din försäljning framåt och att du planerar och lägger upp din arbetsdag på ett effektivt sätt, givetvis i dialog med din chef.
I stunder av mycket inkommande samtal och vid lägre bemanning på vår telefonslinga kommer du även att hjälpa till med att hantera inkommande samtal från våra kunder, där du registrera nya försäkringar och gör ändringar enligt kunders önskemål.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du känner dig trygg med att jobba med telefonen som verktyg för att på så sätt söka upp nya, men även befintliga kunder. Du kommer du få en gedigen startutbildning de första två månaderna där du blir IDD-certifierad.
Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, heltid med placering på vårt kontor i Kalmar eller Borgholm.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av service, administration och/eller försäljning. Har du dessutom erfarenhet från försäkringsbranschen är detta mycket meriterande.
Ett starkt driv och vilja att nå resultat är en förutsättning för att lyckas i rollen. Som person är du förtroendeingivande, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är lyhörd och genuint intresserad av kundens behov och har förmåga att bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.  Genom din goda struktur- och prioriteringsförmåga växlar du enkelt mellan olika arbetsuppgifter i stundom ett högt tempo.
Din IT-mognad är hög, du har goda kunskaper i MS Office med tyngdpunkt på Excel. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att vara framgångsrik i rollen så är det viktigt att du är bra på att samarbeta med andra och att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är ansvarstagande och drivs av att ge bra service och att bemöta allas frågor och synpunkter på ett tillmötesgående och professionellt sätt. Vidare är du duktig på att sätta in dig i olika frågor, hitta information och du gillar att lära dig nytt och att utvecklas.
Om arbetsgivaren

Dina Försäkringar Syd är ett lokalt försäkringsbolag med verksamhet i Kalmar, Blekinge och Kronobergs, Skåne, Västra Götalands och Hallands län. På området har vi sju kontor. Vi erbjuder försäkringar för privatpersoner, företag och lantbruk. De senaste åren har vi i flera olika mätningar legat på topp tre i kundnöjdhet i Sverige enligt SKI. Detta stärker vår tro att enkelhet, närhet och att våga vara personliga är våra framgångsfaktorer. Den personliga relationen sitter i vår ryggrad, nu och i framtiden.

Läs gärna mer om oss: https://www.dina.se/lokala-bolag/dina-forsakringar-syd.html

Hur du ansöker

I denna rekrytering samarbetar Dina Försäkringar med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och ansök tjänsten via http://www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Salebäck på telefon 072-3377455 eller e-post [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Dina Försäkringar söker en Innesäljare med fokus på utringande verksamhet" hos företaget Telin Rekrytering & Konsult Syd AB och publicerades på workey.se den 23 oktober 2020 klockan 10:54.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey