Har du ett intresse för siffror och vill kickstarta din karriär i en administrativ roll i ett stort globalt företag? Brinner du för att ge god service och vill vara en viktig del i den interna supporten? Då är detta rollen för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Marketing Support som kommer att arbeta med administrationen kring inköp. Rollen är relativt ny hos vår kund och uppkom förra året i samband med att belastningen av administrativa uppgifter ökade hos marknadsavdelningen. Avdelningen växer och behovet av ytterligare en resurs har därför vuxit fram. Du kommer att vara och bidra till Marketing Support teamet som består 4 personer som i sin tur tillhör företagets cooperate marketing team.

För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom bolaget och behovet av denna roll hos vår kund är långsiktigt.

#

#

Du erbjuds

* En gedigen konsultchef som stöttar dig och din resa
* Möjligheten att uvecklas i en internationell miljö

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Marketing Support kommer du att stötta det administrativa arbetet i de tidiga delarna av inköpsprocessen för olika produkter. Du kommer att ha ett fyrtiotal kontaktytor inom organisationen på både marknad- och säljavdelningen, dessutom kommer du att ha kontakt med medarbetare i de övriga nordiska länderna. Det är därför viktigt att du trivs med uppsökande kontakt och proaktivt söker information som driver ditt arbete framåt.

Du kommer exempelvis att:

* Handlägga interna inköpsförfrågningar
* Ge administrativ support av finansiell karaktär till marknads- och säljavdelningen inför och under olika projekt
* Ta emot och registrera interna förfrågningar i interna system för material som ska beställas Du kommer även att ges möjlighet att lära upp nya kollegor, varför vi tror att du tycker om att arbeta fram förbättringsförslag och gärna bidrar till att dina kollegor utvecklas.

VI SÖKER DIG SOM
Vi tror att du som söker trivs i en administrativ roll där du får möjligheten att ge intern support till dina kollegor. Vidare tror vi att du är orädd, proaktiv och har ett öga för detaljer då arbetet kräver noggrannhet.

* Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, helst från universitet
* Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då du kommer att använda båda språken dagligen
* Har god systemvana
* Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har kunskap i något annat nordiskt språk.

Som person är du service minded, har god analytisk förmåga och tycker om utmaningen att arbeta i ett dynamiskt och snabbrörligt företag. Vidare bör du vara initiativtagande, uppskatta ett högt arbetstempo och framförallt ha drivet att utvecklas med företaget och i din roll.

#

#

#

Övrig information

* Augusti
* Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Kista

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Marketing Support" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 24 juni 2022 klockan 00:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey