Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Svenska kraftnät bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar deras samarbete med övriga Europa. Svenska kraftnät söker nu dig som vill som vill arbeta som receptionist till deras kontor i Sundbyberg. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Totalt omfattar huvudkontoret drygt 1100 arbetsplatser och andra funktioner. Affärsverket växer och för att skapa rätt förutsättningar för myndighetens medarbetare att verka ide lokaler de ansvarar för krävs en väl fungerande servicefunktion med deras reception som första anhalt och ansikte utåt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer genomgå en säkerhetsprövning om du tar dig vidare i processen.

ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsenheten ansvarar bl.a. för myndighetens lokaler och fastighetsdrift. I uppdraget ingår också att driva och bemanna en av Svenska Kraftnäts receptioner. Svenska kraftnät söker nu två konsulter som ska verka som receptionister på huvudkontoret i Sundbyberg. Som receptionist fyller du en viktig funktion och har en central roll med mycket kontakter både utåt mot besökare och internt inom myndigheten. Du arbetar tillsammans med kollegor i receptionen och tjänsten innefattar sedvanliga arbetsuppgifter. Uppdraget startar under augusti och kommer inledningsvis pågå under ett år med stor chans till förlängning.

Arbetstider för uppdraget är M-F 07.00 – 16.30 med 30 min lunchuppehåll.

I uppdraget kommer du, i samverkan med övriga leverantörer kopplade till serviceuppdrag i myndigheten vara ansiktet utåt och hantera diverse arbetsuppgifter med service som huvudtema, såsom:

* Besökshantering
* Post och godsmottagning
* Telefonväxel
* Viss behörighets- och nyckeladministration
* Hantering av inkommande mail

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot säkerhet, hotell eller service, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- 5 års erfarenhet från liknande arbete
- 5 års erfarenhet av arbete i MS Office
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift

Meriternade:

* Utbildning i telefonisystemet InAttend
* Tidigare erfarenheter från arbete eller uppdrag hos statliga/regionala aktörer
* Tidigare erfarenheter från arbete eller uppdrag med särskilda säkerhetskrav

Övrig information

* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sundbyberg, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Receptionister till Svenska Kraftnät!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 24 juni 2022 klockan 00:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey