Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vill du vara med på vår förändringsresa? Gillar du att självständigt driva och stötta chefer? Vill du även bidra till att vår arbetsmiljö ligger i framkant, då kan du vara kollegan vi söker till vårt härliga HR- team!

I rollen som HR Business Partner kommer du att vara ansvarig för allt som rör arbetsmiljön samt
arbeta brett med övriga personalfrågor. Du ansvarar för det löpande och operativa stödet till våra chefer och ledare i att göra skillnad rörande deras förmåga att engagera, motivera och leda sina medarbetare. Du kommer att arbeta i ett HR team med engagerade och kompetenta kollegor.

Du ansvarar för att utveckla, driva och följa upp övergripande HR-processer, aktiviteter och tjänster inom HR området med fokus på arbetsmiljöområdet. Du tillhandahåller expertiskunskap till chefer samt coachar dem i deras HR aktiviteter.

Dina arbetsuppgifter är bland annat

• Arbetsmiljö och incidenthantering
• Rekrytering och bemanning
• Individärenden
• Arbetsrättslig rådgivning
• Fackliga relationer och förhandlingar
• Sjukfrånvaro och rehabilitering

Du är även delaktig i att säkerställa stödsystem, KPI:er, upprätta styrdokument samt att tillhandahålla expertiskunskap inom HR-gruppen. Du kommer även genomföra utbildningar inom HR.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom en personalintensiv bransch med kollektivanställda. Du har självständigt stöttat chefer inom en operativ verksamhet.
Som person är du självgående, tar eget ansvar och trivs i en föränderlig miljö. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och hålla en hög servicegrad både internt och externt. Nyfikenhet, öppenhet och professionalism är ord som beskriver dig. Självklart har du ett genuint intresse av att arbeta med människor och deras utveckling.
Du har erfarenhet inom
• Aktivt systematiskt arbetsmiljöarbete
• Rekrytering och bemanning och gärna erfarenhet schemaläggning
• Personalrelaterade individärenden
• Fackliga förhandlingar
• Planera och genomföra utbildning
• Följa upp sjukfrånvaro och genomföra rehabilitering

Du har examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har en mycket god engelska. Systemintresse samt att vara en van användare av Officepaketet, särskilt Excel, är viktigt hos oss.

Vill du bli en av oss?
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss? Vi som jobbar på HR gillar att vara i en miljö där det händer mycket och där vi strävar mot att ligga i framkant.

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 30 oktober och kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek HR. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Cecilia Hasslev Billing, [email protected] 0733-41 41 98.

Välkommen med din ansökan!

Om Aimo Park
We are a parking company. Always have, and always will be. But what that means, is up to us. By rethinking how parking can influence mobility and simplify people´s everyday lives – we have embarked upon a journey. Through innovations and with people in focus, we want to make a difference. With courage and passion we are wondering - are you ready to join us?
Läs mer https://www.aimopark.se/sv-se/

Detta är en jobbannons med titeln "HR Business Partner till Aimo Park" hos företaget Jurek Rekrytering & Bemanning AB och publicerades på workey.se den 18 oktober 2020 klockan 21:12.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey