• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter

Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en ekonomiassistent. Som ekonomiassistent tillhör du avdelningen för fakturakontroll och rapporterar till ekonomichefen.

I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med hantering av varufakturor samt uppföljning och rättelser av mängd- och prisavvikelser.

Arbetet innebär löpande kontakt med våra inköpare, varuhus och leverantörer i diverse fakturaärenden.

Din Profil

Du som söker har utbildning inom ekonomi kombinerat med erfarenhet eller annan likvärdig bakgrund relaterat till tjänsten. Som person är du ordningssam och duktig på att planera. Självklart har du en god administrativ förmåga och ett intresse för siffror, analys och detaljer.

Vi fäster stor vikt vid att hitta dig med de rätta personliga egenskaperna för att passa in i teamet. Du skall ha förmågan att dela med dig av erfarenheter och lyssna till andras synpunkter. Som person är du öppen, glad och positiv som ser möjligheter snarare än problem. Kunskaper i det tyska språket är meriterande.

God datorvana är ett krav och kunskaper i SAP är mycket meriterande.

Arbetstid/Varaktighet: Vikariat. Heltid 40 tim/veckan.

Lön: Enligt överenskommelse.

Tillträde: 1/12 2020 - 31/8 2021

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent- Fakturahantering Vikariat" hos företaget Hornbach Byggmarknad AB och publicerades på workey.se den 16 oktober 2020 klockan 15:20.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey