• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Vi förstärker vår organisation och söker nu en administratör till vår Supply planner avdelning.

Vi söker dig med relevant utbildning/erfarenhet av administrativa uppgifter inom inköp. Du har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat med flertalet arbetsuppgifter utan att göra avkall på kvalitet och leverans. Du har förmågan att se vad som behöver göras och räds inte att ta tag i saker och ting. Du är prestigelös, engagerad och har förmågan att arbeta både i grupp och självständigt. Ett krav är bra kunskaper i Office programmen och framförallt Excel. Krav är också att du hanterar engelska språket i tal och skrift.


Arbetsuppgifter:

  • Lägga upp artiklar i vårt affärssystem, Jeeves, efter mallar från våra produktansvariga.
  • Beställa produkter efter satta mål och prognoser
  • Daglig kontakt med våra leverantörer
  • Leveransbevaka för att säkerställa att gods kommer i tid. Vid förseningar kontakta berörd avdelning
  • Attestera fakturor i vårt fakturasystem Palette
  • Aktivt bevaka och förebygga att bristsituationer och överlager uppstår.
  • Rapportera Intrastat till SCB och rapportera kemiprodukter till Produktregistret.
  • Uppdatera och säkerställa att vi har rätt Säkerhetsblad på de produkter som kräver detta.
  • Se till att artiklar har korrekta statistiska varukoder enligt tulltaxan och att dessa uppdateras vid behov.
  • Deltaga aktivt i olika projekt inom företaget

Om företaget:

Continova är en rikstäckande och professionell leverantör till däck- och bilverkstäder. De har ett brett produktsortiment för att säkerställa kvalitet och flexibilitet i leveransen till sina kunder. Det stora produktutbudet består bland annat av däckmaskiner, fordonslyftar, verkstadsinredning, förbrukningsmaterial samt plåt och skadeutrustning. Utöver produkter erbjuder Continova även lösningar inom verkstadsplanering och utbildningar. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka med lager och administration i trevliga lokaler och företaget är representerat rikstäckande med representanter på fältet. Totalt är de cirka 45 anställda i en platt organisation som präglas av en familjär företagskultur.


Sista ansökningsdag 201031 - Tillträde snarast

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.


Vid frågor, ring inköpsansvarig, Pernilla Lundqvist.

Tel: 0300-52 14 13

Detta är en jobbannons med titeln "Inköpsadministratör" hos företaget Continova AB och publicerades på workey.se den 15 oktober 2020 klockan 15:50.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected].

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey