Vad kan Familjebostäder erbjuda dig?

Att vara en del av ett genuint och trevligt bolag med goda värderingar och ett fint arbetsklimat som månar om miljö, samhällsfrågor och sina anställda samtidigt som bolaget är i en tillväxt-och utvecklingsfas. Du jobbar inom ett av de viktigaste och mest spännande områden som finns för Stockholm både på kort och på lång sikt; bostadsförsörjning. Hos oss får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där vi vet att människor måste få växa i sin roll för att trivas. Här blir du en i gänget som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster samtidigt som vi ser till att det byggs nya hyresrätter i Stockholm. Hos oss får du en yrkesroll där du gör skillnad i människors liv!

Familjebostäder är ett bolag i stark tillväxt. Dagens 19 400 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder och då behöver vi bli flera!
Vi äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus jobbar vi för dagens och morgondagens kunder. Välkommen att bli en av oss!

Vi letar efter dig som vill vara med i vår utveckling och precis som vi strävar efter att hitta innovativa, kundvänliga lösningar och effektiva processer. Vår kontakt med våra hyresgäster innebär mycket varierande ärenden och bidrar till att människor trivs och har det bra i sina hem, ett viktigt jobb helt enkelt. Den här rollen är ny och innebär både ett ansvar för samordning av information och kommunikation på Familjebostäders kunskapsbank med frågor och svar samt arbete med kundservice på besökskontoret i Rinkeby. Är du en person som bidrar med positiv energi, har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande i ditt jobb så kan du vara den vi söker!

Vad går arbetet ut på?
Som kundservicemedarbetare / kommunikatör ingår det dels att ansvara för innehållet i Kunskapsdatabanken frågor& svar och att säkerställa att det är enhetligt och tydligt. Du kommer att samarbeta med kommunikationsavdelningen och även andra enheter för att samordna informationsmaterial inom enheten för att det ska bli användarvänligt och vara ett bra stöd för både kunder och medarbetare.

Som kundservicemedarbetare, som är den andra delen av jobbet, blir du en del av en effektiv och serviceorienterad grupp som huvudsakligen arbetar med att ta emot och hantera inkommande ärenden per telefon och mail från kunder, entreprenörer och interna enheter inom bolaget. Arbetet innebär bland annat att ge information och svara på frågor gällande felanmälan, lägenhetsunderhåll och tillval för hyresgäster, övriga boendefrågor, registrera och följa upp ärenden samt sköta andra administrativa arbetsuppgifter.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har

* 2 års erfarenhet av liknande arbete med kvalificerat kundservicearbete.
*
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
* Van att arbeta i Officepaketet och i ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen samt om du arbetat med information och texthantering.

Personliga egenskaper

Som person är du utåtriktad och engagerad med ett starkt kundfokus. Vidare är du initiativrik, strukturerad och ansvarstagande. Du är en bra kommunikatör som är social och samarbetsinriktad med en god förmåga att omvandla komplexa resonemang till rak och enkel information.
Familjebostäder präglas av vår värdegrund EKAN (Engagemang, Kundfokus, Affärsnytta och Nytänkande).

Ansökan

Du söker tjänsten via länken, har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lotta Holme på 08-452 3328. Vi arbetar med löpande urval så var gärna snabb med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Kundservicemedarbetare / kommunikatör till Familjebostäder" hos företaget Manpower AB och publicerades på workey.se den 14 maj 2022 klockan 08:31.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey