• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare i vårt kundcenter kommer du att besvara frågor från allmänheten och våra kunder samt ge information om Lantmäteriets verksamhet, produkter och organisation. Arbetsuppgifterna innebär att svara på frågor om förrättningsverksamheten i Kundcenters andra linje. Arbetet innefattar schemalagd arbetstid och våra kanaler är telefon, mejl och e-tjänster.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst två års arbetslivserfarenhet av kundservice. Arbetsuppgifterna kräver även att du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet samt om du har påbyggnad inom relevant utbildning inom vårt verksamhetsområde. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat gentemot kund via telefon och e-post.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och då vi arbetar i team är det viktigt att du kan arbeta bra tillsammans med andra människor. Du behöver vara lyhörd och lösningsfokuserad. Kundkontakterna kräver även att du har en god kommunikativ förmåga, där du kan vara tydlig men även kan lyssna in andra. Vidare ser vi att du i ditt bemötande är tillmötesgående och visar ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna redan idag. Intervjuer planeras att genomföras med början under vecka 30.

På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Detta är en jobbannons med titeln "Handläggare till Kundcenter, Fastighetsbildningsfrågor, Gävle" hos företaget Lantmäteriet och publicerades på workey.se den 29 juni 2020 klockan 16:35.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey