• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Är du en noggrann och strukturerad person som är vass på Excel och ser till att alltid leverera service i världsklass? Sök tjänsten som administrativ assistent hos oss på Lidls centrallager i Rosersberg.


Dina arbetsuppgifter

Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den viktiga länken mellan regionens butiker och berörda avdelningar på centrallagret. Tillsammans med dina kollegor administrerar och förmedlar du ekonomisk information till och från olika avdelningar inom vår organisation. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras administrativa arbete samt bearbetar och analyserar butikernas inventeringar och andra kostnadsposter. Du kommer även att ansvara för att stämma av priser, sortera prisskyltar och skicka ut post till butikerna. Utöver ekonomi så kommer ditt arbete även att bestå i att vara behjälplig när det gäller controlling och rapportering som inkommer via telefon, mail eller på plats. Detta arbete utförs i nära samarbete med de olika avdelningarna på vårt huvudkontor.

Teamet består utav gruppchef och 6 assistenter. Kontoret ligger i direkt anslutning till centrallagret i Rosersberg.


Din profil

Vi ser gärna att du har en avslutad gymnasieutbildning (eller eftergymnasial utbildning) med inriktning på ekonomi/administration/statistik eller IT. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandel.

Att jobba som administrativ assistent ställer höga krav på administrativförmåga och servicekänsla. Du är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg. Du har ett intresse i att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vidare är du driven i ditt arbetssätt och har viljan att förstå hur olika system och processer hänger ihop i ett stort företag.

Vi ser gärna att du har mycket goda Excelkunskaper. Du är positiv och ett högt tempo är något som du trivs med. Du är en person med hög ambitionsnivå och som trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Har du tidigare erfarenhet av controlling, rapportering och/eller IT-support är det meriterande för oss. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda dig?

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.


Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu” som du finner längst ned i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk.

Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 26 juli 2020. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

När du har skickat in din ansökan så får du ett mail som bekräftar att vi har mottagit din ansökan.


Välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Administrativ assistent - lager & butik" hos företaget Lidl Sverige KB och publicerades på workey.se den 29 juni 2020 klockan 15:19.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey